Windows Mail instellen
Een e-mailaccount instellen in Windows Mail
In deze tutorial gaan we ervan uit dat u het e-mailaccount al heeft aangemaakt in uw webhostingaccount via het control panel.
We gaan nu een e-mailaccount instellen in Windows Vista Mail, zodat u e-mailberichten kunt verzenden en ontvangen.
We beginnen door hier op Tools te klikken.
Klik vervolgens op Accounts.
Klik op Add.
Zorg ervoor dat de optie E-mail Account geselecteerd is. Klik vervolgens op Next.
Vul uw Naam in. Deze is zichtbaar als afzender voor de ontvangers van uw e-mailberichten. Klik vervolgens op Next.
Vul hier uw nieuwe e-mailadres in. Klik op Next.
Geef vervolgens de inkomende en uitgaande mailserver op.
Klik op Next.
Vul uw e-mailadres in als username.
Vul hier het wachtwoord van uw e-mailaccount in. Klik op Next.
Vink dit vakje aan als u nu niet wilt controleren of u e-mailberichten heeft.
Klik op Finish.
Nog een handeling voordat u klaar bent... klik op Properties.
Klik vervolgens op het tabblad Servers.
Selecteer het vakje Outgoing server requires authentication
Deze uitgaande (SMTP) mailserver vereist authenticatie zodat alleen u via uw account naar buiten kunt mailen.
Klik op OK zodra u klaar bent.
Klik op Close.
U heeft nu een e-mailaccount ingesteld die gebruikt kan worden om e-mailberichten te verzenden en ontvangen via Windows Mail.
Dit is het einde van de tutorial. U weet nu hoe u een e-mailaccount kunt instellen in Windows Mail.